søndag 4. mai 2008

Skosåleoppgaven

Tidlig i høst jobbet vi med en oppgave der vi skulle designe våre egne skosåler.
Redskapene vi brukte var tegneblyanter, viskelær, knettgummi, tegnepapir, skissepapir, linjal.

Vi jobbet i prossesser. Vi begynte med å tegne flere skisser, etterpå bearberdet vi skissene før vi tegnet et endelig utkast, altså prestentasjonstegningen. Vi måtte minst ha 5 skisser og 3 bearberdinger. De som ble ferdig tidlig kunne også kopiere opp presentasjonstegningen og farge denne.

Jeg lærte hvor skoen bør tåle mest og hvor den blir fortest slitt. Dette var kunnskaper vi måtte ha i bakhodet når vi designet sålen.

Jeg tror de som skal bli klesdesignere kan ha litt nytte av oppgaven. Kanskje også lært litt om form under denne oppgaven.
Jeg lærte mest om hvordan det blir tenkt når man lager en skosåle, og hva man må legge vekt på. Jeg har også lært meg bedre å bruke kunnskaper fra tidligere oppgaver i arbeid på nyere oppgaver. Jeg lærte meg også mye bedre enn tidligere hvordan man arbeider i prossess, dette bruker jeg og kommer senere også til å bruke videre.

Jeg ble litt skuffet for jeg trodde vi ville få en mulighet til å lage sålen etter vi hadde designet den, men det fikk vi ikke. Jeg syntes også det var litt kjedelig at vi bare skulle sitte og tegne.

Ingen kommentarer: